Madelenewestberg

Alla inlägg under januari 2012

Av madelene westberg - 30 januari 2012 19:30

tjoohoo


hände lite grejjer i helgen ändån, lite fest hos bästa anton, kom lite folk dit, drog senare mot stan för att va där en stund, sen tillbaka mot k-dala,

tror vi gick o la oss runt 5, sov till 14.30, lagom :D


Träffade även hanna, som jag saknat lite (:




ett litet collage med bilder från helgen kommer här :)

 

Av madelene westberg - 26 januari 2012 10:36

hopp


sitter här i antons lägenhet, ensam, inte kul lixom?

Såååå blir att bege mig hemåt snart :)


Igår var jag en sväng i stallet i skrikebo för jag och kristina skulle ut i snön, man måste ju göra nått nu när det ändå är snö å så, så vi tolkade efter hennes häst ubini :)
pjäxorna höll på att döda mina ben, meen överlevde och ramlade inte :)

Blir kanske att åka dit idag med för en liten sväng i skogen :)




Du är den som får mig minnas alla drömmarna jag glömt


Känslan av att man har gjort rätt val, aldrig trodde jag att det kunde bli såhär


 Anton Pihl


Av madelene westberg - 20 januari 2012 17:00

jaaahaa


Var ute och fotade lite frost förut  i morse men höll på att frysa fingrarna av mig så blev inte så många, men hoppas på att nån blev bra, så förhoppningsvis ska ja lägga upp nån, när jag orkar, är lite lat :)


åh den här veckan har varit lite kass, lyckades förstöra  blinkersglaset på mammas bil, och några repor, så 600 spänn gick till de, underbart. pengarna jag skulle pierca mig för.


Idag fyller lillebror 16 år, helt sjukt, känns som han va liten typ nyss?

Tiden går så jäkla fort asså:O


Och jag gick upp för tidigt idag, är as trött nu, ååååh.


hoppas för övrigt på en bra helg, imon kommer liiite släkt hit och sen hoppas ja på nån fest eller liknande, va ett tag sen juu, typ.



och imon har de gått 14 dagar, om du nu inte vill ha nån kontakt med mig eller är sur på mig, så säg de då?

För hur ska jag kunna veta vad som är fel annars?



aja

har tråkigt så bjuder på två bilder, (mobilbilder)


Katten är lite udda

hunden är bara cool    

Av madelene westberg - 11 januari 2012 23:22

Testade precis o fota i min ljuslåda som jag gjorde förut, 

Inte helt perfekt bild direkt, svårt att få perfekt skärpa med close up filter

 använde två vanliga 25 watts lampor och de fungerade rätt bra :)

Så här kommer ett bildresultat :)

synd bara att det blir lite vinjettering, (de mörka hörnen,) men de kan ja leva med :)


 


Canon eos 500d

tamron 17-50, 2.8

close up filter +10

Av madelene westberg - 11 januari 2012 19:35

Lite bilder från helgen :)





Armbrytning,  Jocke o linus

Tur att dom kan göra mer än en grej samtidigt?

 


martin, linus o nån tjej :) 

taket lutade.? :)


Det var visst för många som skulle åka bil,  :)

 


Martin o antoooon 

 

Anton o ja,

cp blicken..


Alla ville va på samma bild som en tv-kändis,

anton, marcus(räkan) martin, jocke, linus o nån mer :) 

 

Av madelene westberg - 11 januari 2012 17:15

jahopp


jag ville ha ett eget ljustält så jag kunde fota små grejjer, som smycken och sånt.

Meen ja hade inga pengar för tillfället så kollade runt på internet hur man gör en egen ljuslåda :)

Och ja hittade en massa tips och bilder på hur man gör,

Så jag gjorde en egen, och här kommer bilder på hur man gör :)


Man behöver en låda, storleken väljer man själv, beroende på hur stora saker man ska fota.

Tejp, gärna lite tjockare

kniv

sax

och jag använde smörpapper till sidorna, man kan ha tunt tyg eller liknande.

Vitt papper, eller den färgen man vill ha som bakrund.


 



Klipp eller skär ut sidorna och "taket"

lämna en liten bit så det behåller lite stabilitet.

 


Bakrunden, jag använde vitt papper,

det måste vara så som jag satt det annars blir det ett veck som syns på bilderna.




 


Sätt smörpapper, elr liknande material, på sidorna och taket, och tejpa ordentligt så det håller . 


 



Färdigt :)


Nu är det bara att fota, jag har inga bra lampor än, men tror det ska fungera med nästan vilka som helst:)

Och stativ är ju alltid bra att ha :)


Lycka till!



Av madelene westberg - 7 januari 2012 15:09


Världens bästa sov här hos mig inatt,  och jag sov så himla gutt, det är så mysigt när han håller om mig, känner mig så trygg med honom.

Jaa, bättre kan det inte bli.

Världens bästa Anton   



Nu blir de en sväng till stan o lämna bror hos nån kompis sen hem igen, o hoppas på att de händer nått kul ikväll, drickan är på kylning, i fall att lixom :)




Här kommer några bilder,  va ju fint väder igår o kände för at fota, men så blev de inte så ändån, frös ju fingrarna av mig typ?


O kom på nu att i april är de ett år sen den lilla tatueringen blev till på min handled,  inte den snyggaste alls faktiskt, men ja o hanna har likadana, det var så det var meningen :)

O så syns den ju inte så mycket ändån, men ja är lite sugen på o göra nått mer faktiskt, men vet inte vad eller vart, vill ha nått som går o dölja fall ja vill lixom :)



       

Av madelene westberg - 4 januari 2012 18:44



Har planer att göra ett lite längre inlägg med bilder från 2011, så blir nog de senare, eller imon eller nått :)



När ja kollar tillbaka på en massa bilder saknar jag det lite, festerna o folket lixom, fast kanske inte så konstigt egentligen,


tycker en sak är rätt konstig, att bara för att man byter kille o så, så  kan man helt plötsligt inte umgås med samma folk som innan, vissa hälsar inte ens om ja ser dom ute, jag menar typ, att jag inte har något emot någon av dom, men dom verkar ha något emot mig, men varför bara inte säga vad det är som är felet då?


Här är iaf en bild från när ja var i grekland, juni sommaren 2011, jag o bästa hanna på bild, finns en massa bilder från den veckan :)

På hotellet som vi var på var de speglar överallt i entren, så blev ett par bilder därifrån :)

   


hepp sista kursdagen imon o va händer sen lixom?

åååh brist på fantasi lixom..

Presentation


Hejhej

Är inte nån bloggare riktigt, men tycker om att skriva av mig ibland.
Bilder kommer det även massor av!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards