Madelenewestberg

Alla inlägg under december 2011

Av madelene westberg - 29 december 2011 19:31

jahoppp


har väl inte hänt alltför mycket sen ja skrev nått sist, eller vänta en grej, va på bio i kristdala, haha jaa dom har typ liten bio där, rätt tufft ändån :)
fast stolarna var hårda som sten så fick ju as ont i kroppen efter en kvart, typ..


Igår var ja i kalmar med syster o mammsen, blev lite smågrejjer faktiskt :)

bland annat hårfärg, har funderat skit länge nu på att färga håret i nån röd nyans, så nu sitter jag med slinga färg för att se hur de blir, spännande, kan ju bli katastrof, brukar bli de när ja färgar håret själv av nån anledning :P


   Den färgen är det, (toning)


åh missade kursen idag, trååååkigt, men sov ända till 12, fyyfan så gutt de var :D


hepp imon blir de nog o träffa bästa anton, han ska kolla på min lille bil :)

Åh va ska ja göra på nyår, har inget planertat?

sitta hemma o rulla tummarna, låter inte så spännande juue.


Måste skölja ut slingan nuuu, resultat kommer!

Av madelene westberg - 25 december 2011 15:15

jahopp så äre idag fyller ja år, hela 21 år idag, shiet asså, tiden går så fort, helt sjukt :)


Så nu har ja käkat tårta, mums :D


Hade en helbra julafton med en massa fina grejjer, o bästa anton gav mig en sån fin grej, han är så otroligt bra :)

dagen idag har än så länge varit toppen :)


Ozzy fick också julklapp igår, ett stort tuggben o ett gosedjur, han var lycklig, han är jämt glad, tänk va gutt o va hund :)


 har en sån jävla mensvärk så jag snart avlider, tog piller mot de förut men de hjälpte inget alls, åh mår illa och fryser, fyyfan asså,  åh kan inte ta nån mer värktablett, har hört att de inte är bra att blanda me alkohåååål.., fandå.


Men drickan har varit på kylning sen igår så ja tänker inte låta detta förstöra min dag, ska iväg till min bästa vän hanna sen om ett tag o så kommer fannybanny med :)

Kvällen ska bli grym!


vet bara inte vad ja ska ha på mig, tror det är ett såntdär tjejproblem, man har kläder men när man väl ska ut så känns de som om allt man äger är fult och inte passar ihop, det är jobbigt o va tjej, vi ska sminka oss, ha snygga kläder, fixa håret, tänk killar lixom, lite vax i håret, jeans o en t-shirt o sen är de färdigt, om de kunde va så lätt?


kameran laddad, sminket färdigt, håret plattat(kommer väl bli fluffigt sen ändån), kläder inte färdigt..

hmm ska draa nu, bilder dyker väl upp om nån dag :)


Av madelene westberg - 20 december 2011 12:22

tjooohoo


Inte länge sen nu, sitter vid syrrans dator, MÅSTE skaffa en egen nån gång asså, det är ju lite små jobbigt o kolla mejlen o sånt på mobilen lixom..


Men men, idag är jag hemma igen, skulle till vimmerby idag med kursfolket, men asså ja har ingen tanke på att bli industriarbetare, så kände att de inte är sådär nödvändigt, plus att ja är sjuuuk. kul ju.

o ja förlorar typ 120 kr per dag, meeen meen tror ja överlever ändån.


O igår kom mitt nya objektiv, så jäkla gutt! :D

har inte hunnit prova det så mycket än, men det lär ju va tusen gånger bättre än kitobjektivet, det är ju ingen vidare bra alls faktiskt,

Det blev en jäkla skillnad när ja satte på det nya objektivet, skiit tungt blev det, väldigt ovant, men man vänjer sig fort :)


bjuder på en liten bild på mina objektiv, inte så jätte bra bild men men..


Nyaste objektivet tamron 17-50mm 2.8 till vänster o mitt lilla fasta canon 50mm 1.8


 


Mitt fasta objektiv köpte jag i somras nån gång, och har inte ångrat mig en ända gång, det har suttit på kameran nästan jämt, det är enligt mig ett toppen bra objektiv för 1000 :-

Det nya kostar 2990:- fall någon skulle undra :)


Skulle varit me bästa anton idag, men han är sjuk, o ja med för den delen, han smittade mig juu, men mitt eget fel :)

Hoppas han mår bättre snart för ja saknar han, rätt sjukt ändån, var med han hela helgen o började sakna han så fort ja åkt därifrån i söndags, helknas typ.



Åh väldigt snart fyller ja år, hoppas på fest då? :D


hepp ozzy vill nog gå ut, han verkligen älskar snön, tur att någon gör det med :)

Ska ta med kameran ut o förfrysa fingrarna lite, men det är de ju nästan värt, måste ju prova hur det är :)

Av madelene westberg - 18 december 2011 18:24

tjoooohoo



Bara 6 dagar kvar till julafton, o 7 dagar till ja fyller 21,  herregudasså, blir gammal :(
Meen ja är glad att ja inte fyller på julafton, skulle varit de men kom en dag sent, tuuuur.


Varit med bästa anton hela helgen typ, julbord, bio och massa mys, han är så himla underbar <3

Sådär underbar så man inte får nog av han, ååh han är så fin, svårt o förstå att han är min, trodde jag aldrig faktiskt, att de kunde bli såhär bra :)


Åh snö kommer de en massa med, det är väl fint o så men blir ju så halt :(

Ozzy älskar snö så han är lycklig, han skulle nog gärna sova ute om han fick :P


Tror de va ett tag sen ja skrev, men ja har skrivit på anställningspapper, så är numera timanställd på hotell ett här i oskarsahaaamn, så himla gutt, kul att min kusin jobbar där me :))



hepp hinner inte skriva mera just nu, inte just idag, ska glo lite film me mamma o bror :)




Anton Pihl   

Av madelene westberg - 10 december 2011 19:08

Tjooohooo


skriver från mobilen så lommer se cp ut sen, får väl fixa de nån annan gång, tyyp


idag har ja sovit för länge, o sen legat kvar under täcket för länge, men det är ju sjukt att gå upp när man har en underbart fin kille brevid sig, han är så himla fin, har lite svårt att få in i min lilla hjärna att han är min :)


I fredags, jaa igår, provjobbade jag lite, ska göra det på onsdag igen och hoppas jag får skriva på papper då, verkade ljust när ja pratade me chefen iaf :)

Såå himla underbart! :-)


Ååh det är lördag, och jag sitter hemma, och så spelas det bara festmusik på radion, det känns ju inte bättre av det, men är man nykterist så är man, (liten lögn), kommer inte ens ihåg när jag var sådär riktigt full sist, sååå länge sen är det, jävligt illa..


Och tänkte så mycket inatt så jag knappt kunde sova, vet varför jag har så svårt att säga hur jag känner, dom där tre orden som betyder så himla mycket, jag har sagt det utan att mena det, så det tappade betydelsen, men nu känns det i hela kroppen att det är rätt, vet inte om jag har känns mig så säker någongång, det var lätt att säga det bara för att säga det, men det kändes så svårt att säga det nu när ja känner att jag verkligen menar det, men så underbart det kändes, obeskrivlig känsla


Näe chips o cola låter rätt gutt eller sova?

har inte direkt lust att göra något, 

jag är nog konstig, nått fel måste de ju va,  kan känna mig helt glad, som om inget kan stoppa mig, men andra sekunden känna mig helt nere.

det är ju fan inte normalt.



ååh heejdåå

Av madelene westberg - 8 december 2011 14:47



jaaahopp


hade nästan glömt att ja hade en blogg, eller så är ja lat o orkar inte skriva nått, har ju ingen egen dator heller, går ju inte skriva från mobileeen.


ändrade headern förut, inte den bästa men får duga, jag pallar inte hålla på med det sååådär mycket :)



Men men tror inte det har hänt så där jätte mycket sen ja skrev något sist faktiskt.

Släpar mig upp varje morgon för att gå på kursen, värdelös än så länge, börjar halv 9 o får sluta mellan 11-12, känns ju inte så där värt de.

Meen meen ska inte gnälla, kunde väl varit värre, antar ja?

Idag var vi lediga iallafall, ååh så gutt :)


skulle på intervju idag igentligen, men blir imon istället, andra gången på samma ställe, för dom hade inte bestämt sig än vem som skulle få jobbet, och jag hoppas verkligen jag får det, skulle va så jäkla gutt o slippa arbetsförmedlingen!
och få lite mer pengar i månaden, behövs ju lixom..

Och skulle va perfekt om ja fick det, det är kväll o natttider mest, och anton jobbar ju mest natt, så skulle va as bra om ja gjorde de me, är ju lite svårt att träffa han  tyyyyp.



Åh det är kallt uteee, nu kommer väl en massa snö när som med..
visst att det är mysigt o finto så, men det är jäkligt jobbigt att skotta snö, fastna me bilen o få strömavbrott o sånt, det är sånt som stadsbor inte tänker på, dom tycker bara det är jobbigt med massa blask på gatorna lixom.


heep ut nu en sväng ,me mammsen o leta efter en finfin gran ;)



Du är den bästa som finns, är så otroligt glad att det är vi,

du och jag,

du får mig att må bra, varje dag, känns så himla bra :)

åhja livet är underbart ibland




bjuder på en bild sen i sommras, oskarshamn

   




Presentation


Hejhej

Är inte nån bloggare riktigt, men tycker om att skriva av mig ibland.
Bilder kommer det även massor av!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Länkar

Besöksstatistik

Översätt bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards